mandag 15. november 2010

Sjokoladeprinsen!




endelig sier jeg bare! jeg har sett på alle butikkene som visstnok skulle selge sjokoladeprinsen. men nei da. på nettet sto det at den bare selges på Meny og på Mix-kioskene. i dag når jeg var nede på matvarebutikken Spar gikk jeg fort forbi sjokoladehyllen og da mente jeg at jeg så sjokoladeprinsen. så jeg gikk fort tilbake og der var den! for dere som ikke har skjønnt det så er det en ny type sjokolade jeg snakker om. han som vant skaperen i fjor ble jo kalt den neste Willy Wonka. han lager nemmelig en sjokolade uten sukker, som er bra for meg som har diabetes og for mange andre som har diabetes også.

den smakte faktisk mye bedre enn forventet! selvfølgelig smakte den ikke like godt som god gammeldags melkesjokolade fra freia. den er søtet med sukrose. grunnen til at den er så god uten at den inneholder massevis av sukker er fordi at sjokoladeprinsen inneholder "ubrente" kakaobønner, mens i vanlig sjokolade brenner de bønnene før de brukes. da forsvinner alt det sunne i kakaobønna som også smaker godt.

her har dere ett bilde av "sjokoladeprinsen"

sukkerfri sjokolade

3 kommentarer:

  1. Nam, uten sukker altså? Jeg har også diabetes, skal lete etter "prinsen" i morgen. Hildegunn :)

    SvarSlett
  2. Denne er utrooolig god, men finner den sjeldent. Jeg spør etter den hver gang jeg er i en butikk i håp om at dei tar hinte og skaffer den. Hehe. ;)

    SvarSlett
  3. ja den er god til å vre sukkerfri. jeg et i hvertfall at de har den på spar her i Overhalla i Nord trøndelag! men det blir kanskje litt for lang en reise for en liten sjokolade?

    tusen hjertelig takk for kommentaren! det setter jeg STOR pris på!

    SvarSlett