torsdag 16. februar 2012

English korintcake!

ingredienser:
0,5 dl konjakk
250 g korinter
200 g smør/margarin
2 dl sukker/farin
3 egg
3,5 dl hvetemel
1 ts bakrpulver
skallet av en sitron (jeg brukte appelsin)

1. legg korinter i konjakk i 1-2 timer, eller til neste dag.
2. rør smør og sukker til luftig smørkrem, og tilsett sitronskallet.
3. rør inn et og et egg om gangen! rør godt sammen! samtidig tilsetter du en ss av melet i korinterne, så de ikke detter i bunnen når kaken stekes.
4. tilsett melet i smør/eggeblandingen og bland det godt! tilsett deretter korinterne og bland det godt inn.
5. smør en springform eller en brødform på ca. 1,5 liter.
6. stek kaken nederst i ovnen på 160 grader i ca. 1 time og ett kvarter!



sånn blir resultatet, hvis du har fulgt oppskriften!

nå skal jeg servere denne til mine besteforeldre som kommer på besøk i kveld. men resten av familien skal få en smakebit de også. så de får kose seg med kake og jeg tror jeg skal kose meg med hjemmelaget smoothie!

håper dere likte denne oppskriften! ser det ikke godt ut?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar