onsdag 15. februar 2012

Megagod tomatsuppe!

hei alle sammen! her kommer en megagod oppskrift på tomatsuppe! den har jeg ikke hentet fra noen ukeblader eller kokebøker! den er faktisk min! jeg begynnte i kjøleskapet tidligere i dag, og vips så hadde jeg lagd en tomatsuppe som ble en suksess! her kommer oppskriften:

ingredienser:
1/2 gul løk
1/2 gulrot
1 halv kinesisk hvitløk (eller 2 fedd vanlig hvitløk)
3 ss finhakket soltørket tomat
1 liten boks tomatpurè
3 ss olivenolje
1 liter kjøttkraft/buljongterning
2 ss hvetemel
2 ss worcestershire sauce
1 dl lettmelk

1. kutt løk og gulrot fint. "mos" hvitløken med kniven og deretter finhakk den og de soltørkede tomatene.
2. fres grønnsakene og hvitløken i olivenolje sammens med de soltørkede tomatene. tilsett tomatpurè og fres til det er godt blandet!hell i 1 ss med hvetemel og bland det godt sammens.
3. ta kasserollen av platen mens du sper med kraften! ikke tilsett all kraften samtidig for da vil du får klumper!
4. når du har fått rørt inn all kraften, setter du suppen på kok igjen og tilsetter en meljevning bestående av 2 ss mel og 3 ss vann (sånn ca) og rør ut det godt. tilsett også 2 ss av det vanskelige ordet rett ovenfor som jeg ikke orker å skrive en gang til (chilisausen)
5. smak eventuelt til med mere salt, pepper og "chilisaus"

dette var middagen min i dag! og lunchen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar