fredag 29. juli 2011

Ny kjøkkenmaskin! men hvilken!?

Hallo kjære jordboere! I flere uker nå har tenkt på å kjøpe meg en ny kjøkkenmaskin. Den vi har nå må jo minst være fra middelalderen! Det var kanskje å ta i, men den er for det første alt for treg/lite fart i, lokket er så og si delt i to og den er så klomsete når vispen/eltekroken/k-spaden er destet mitt i bollen og ikke ovenifra og ned, hvis dere skjønner hva jeg mener. Det er en gammel Bosh maskin vi har. min kjære mor sier at den er bra nok, men nå har ikke hun prøvd å bake boller hvor man skal elte inn smøret i biter og ikke smeltet. Maskinen klarer så vidt det.

Grunnen til at jeg da skriver dette er fordi at jeg vil selvfølgelig ha en ny kjøkkenmaskin som jeg kan være stolt av å eie. den må i tilleg være litt stilren/fin å se på, ikke så veldig kostbar og at det i det minste klarer å elte inn steinhardt smør inn i em ferdig bolledeig! så derfor spør jeg deg om du har noen tips/råd til meg om hvordan jeg bør kjøpe meg? den må ikke være så dyr siden jeg kun er 16 år og ikke akkurat tjener en million i året. Men jeg har faktisk tjent 900 kroner på å bake hveteboller til folk som har bestilt hos meg. da tar jeg 300 kroner for 30 boller. i tilegg har jeg igjen en del etter at jeg ble konfirmert, så jeg har faktisk rå å kjøpe meg en skikkelig kjøkkenmaskin, men jeg lurer bare på hvilken. Hvis du vet hvilken jeg bør kjøpe meg så må du for all det legge igjen en kommentar. tar i mot alt tips om alle slags maskiner.

her er noen maskiner jeg har sett på og som jeg kunne ha tenkt meg:


Kenwood "major"





Kenwood "prospero"



Electrolux "assistent"





Vennlig hilsen Oavs kulinariske verden!

3 kommentarer:

  1. Jeg tror på den øverste

    SvarSlett
  2. Enig m "Anonym" Har den selv, å bruker den masse!Sterk maskin.

    SvarSlett
  3. hei lill. da tror jeg at jeg går for det, men hvor mange watt har du på din? jeg regner jo med at mere watt gir en sterkere maskin. men tusen takk for tipet begge to!!! BLOGGES :-P

    SvarSlett