tirsdag 23. august 2011

Ny dings på kjøkkenet!

heihei alle jordboere! nå har jeg fått meg en ny dings på kjøkkenet! nemmelig en kenwood major 1500W! endelig sier jeg bare! har siklet etter denne maskinen i flere dager, uker og måneder! først hadde jeg kenwood major 900W i siktet. men så fant jeg ut at jeg trenger en sterkere maskin siden jeg lager og selger ganske mye hveteboller/brød.

 det er ikke alle ungdommer som bruker så og si de siste konfirmasjonspengene de har igjen til å kjøpe seg en kjøkkenmaskin til 4200 kroner. den var på tilbud på jernia. den ordinære prisen er på 5999. men så var jeg så heldig at jeg dro innom jernia akkurat den dagen for å se om det var noe nytt. denne var det første som møtte meg. det første jeg ropte til resten av befolkningen i huset var, kjøkkenmaskin på tilbud! hit med bankkortet ditt pappa. overfører pengene senere! og vips så hadde jeg kjøpt meg en kenwood major 1500W kjøkkenmaskin.

en time etter at jeg hadde fått maskinen bakte jeg en slags kaffekake til kaffen. og deretter inviterte jeg mine besteforeldre på kaffe og kake fra ny maskin. de var så nyskjerrig på den nye maskinen jeg hadde kjøpt meg at de nesten ikke hadde tid til å sette seg ned å drikke en kopp kaffe med oss. kanskje ikke bestefar var så ivrig, men bestemor derimot var litt nyskjerrig. jeg overdrev litt med det at de ikke hadde tid til å drikke en kopp med kaffe. de drakk faktisk to kopper til og med!

oppskriften på den første kaken jeg lagde med den nye "dingsen" kommer etter hvert. men vi snakkes. nå må jeg gå å beundre den fine nye kjøkkenmaskinen min!! hade!



Kenwood major 1500W

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar