tirsdag 27. september 2011

Markens grøde!

hei alle sammen! i helgen har det vært travelt. jeg har nemmelig hatt min egen bod på noe som heter for markens grøde her i Overhalla i Nord trøndelag. der selges det veldig billige ferske grønnsaker sånn som romanesko, blomkål, brokkoli, poteter, gulrot og kålrot. det er også mange andre boder. noen som selger hjemmelaget såper, noen selger klenning, strikkettøy, thailandsk mat, gelè av forskjellige sorter, smykker og ringer og grillmat.

i år hadde jeg en egen bod der for første gang! det var kjempe gøy! jeg solgte brownie muffins, hveteboller med og uten rosiner, kanelknuter med sjokolade, urtebrød, hjemmelaget sjokoladepålegg. og nystekte sveler i tilegg tok jeg i mot større bestillinger på det jeg solgte og jeg serverte også smaksprøver på alt det jeg solgte.

jeg fikk mye skryt for hvor fin bod jeg hadde og at det var noen som orket å stille opp på sånne dager. det gjorde ingenting for meg å måtte stå der i flere timer. jeg tjente jo mye på det. så jeg ble kjempefornøyd! jeg ble så fornøyd at jeg vurderer å ha bod den 12-13 nivember på noe som heter IN-messa i Grong kommune i Nord trøndelag. det er en mye større messe som går over to dager. i tilegg er det mye mere folk der enn på markens grøde.

hvis du har noen forslag på hva jeg burde prøve å seøge må du bare komme med forslag! send sms til 47269579 eller send epost til olav94_@hotmail.com. du kan selvfølgelig også legge igjen en kommentar i kommentarboksen.

vennlig hilsen Olavs kulinariske verden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar