tirsdag 21. februar 2012

Restemat!

i går tror jeg vi hadde den enkleste maten jeg noen ganger har laget! i går hadde vi litt ris rester igjen fra en middag, en bit med foccacia, noen oste snitzler, mek paprika, noen gamle gulrøtter og noen tomater. jeg finkuttet litt purreløk, paprika og gulrot, freste det i stekepannen med litt olje, tilsatte fullkornsrisen og rørte inn et sammenvispet egg. det ble kjempegodt! det blir visst kalt "fried rice", foccaciaen skjærte jeg i store biter og sprø stekte i pannen med litt olivenolje. da ble de ikke lengre seige og gamle. de ble sprø og nesten som nybakt! snitzlene la jeg i en ildfast form med litt olje og stekte i ovnen til de var sprøe og gjennomvarme. på ca. 200 grader. til slutt skjærte jeg tomater i skiver og la de på et fat, strødde over litt salt og olivenolje. og vips, der hadde du middagen vi spiste her i går! det var jo så enkelt! tok sånn ca 20 minutter til maten sto på bordet! og det smakte helt vidunderlig! litt sprøtt, salt og søtt. bòn apetìt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar