fredag 9. mars 2012

Laksewok!

dette spiste jeg til middag i går! jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle ha til middag. men så så jeg at mamma hadde3 kjøpt en pakke med laks i biter, og vips så ble det en megagod og kjernesunn laksewok! det tok kun 15-20 minutter å lage det også! så dette kaller jeg lettvint mat! prøv det du også! du kommer ikke til å bli skuffet! dette holder til 2 personer/porsjoner.
ingredienser:
1 pakke laks i biter
2 mandel poteter
1 gulrot
hodekål
1 rød løk
fullkorn pasta
olje
sweet chilisauce




1. fin strimle løk, gulrot og hodekål, og wok det på høy varme i en vanlig stekepanne eller i en wokpanne hvis du har det. legg deretter grønnsakene til side i en annen beholder.
2. del potetene på langs og deretter i tynne skiver. wok det også og ha det til side!
3. skjær laksen i passe store gaffel biter og wok det sammen med litt salt og pepper. ha i alt det andre du alleredet har woket og bland det godt! tilsett den kokte pastaen og rør om.

server woken med sweet chilisauce

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar